درد پهلو هنگام ورزش و دویدن + پیشگیری + روش درمان آن !

مهمترین علت درد شاید کشش لیگامانهایی دیافراگم
و فشاری که به عضلات و اعضای داخلی بدن بخصوص کبد می آید، باشد.

تکان ناشی از دویدن باعث کشیده شدن لیگامانها می شود.

دونده ها تمایل دارند که در هر دو تا چهار گام، بازدم داشته باشند.
بیشتر مردم زمانی هوا را از ریه ها بیرون می دهند که پای چپ به زمین می خورد.
اما برخی هم هنگام به زمین رسیدن پای راست هوای ریه ها را بیرون می دهند.

بنظر می رسد که این گروه دوم بیشتر در معرض درد شکم و پهلو هنگام ورزش هستند.
بیرون دادن هوای ریه ها هنگامی که پای راست به زمین می رسد باعث وارد شدن نیروی بیشتری به کبد می شود که درست زیر قفسه دنده ها قرار دارد.
بنابر این به محض اینکه کبد پائین می افتد ، پرده دیافراگم برای بیرون دادن هوای ریه ها بالا می رود ، و فشار مضاعفی به این ناحیه وارد میشود.

البته برخی هم (جف گالووی)مهمترین علت درد پهلو رو صرفا تنفس سطحی می دانند.
و برخی هم کم بودن فاصله صرف غذا تا ورزش را علت میدانند.

درمان درد پهلو حین دویدن :

* اول انگشتتان را در جاییکه درد را احساس می کنید فشار دهید… الگوی نفس کشیدنتان را تغییر دهید. نفس عمیق بکشید تا دیافراگم پایین برود. چند ثانیه نفستان را نگهدارید و سپس با فشار از دهانتان خارج کنید.

*سعی کنید هنگامی که پای چپتان را زمین می گذارید نفستان را خارج کنید.
(توضیح: کبد شما زیر دیافراگم در سمت راست قرار داره، وقتی شما نفستان را خارج می کنید دیافراگم به سمت بالا میره ، اما وقتی شما در همین لحظه پای راستتان را زمین بگذارید کبد به سمت پایین کشیده می شود که مخالف حرکت دیافراگم است در نتیجه دیافراگم دچار اسپاسم و به طبع آن شما دچاد درد پهلو می شوید ولی اگر موقع بازدم پای چپ را زمین بگذارید این اتفاق نمی افتد)

پیشگیری از درد پهلو :

گرم کردن دیافراگم

هنگام دویدن، نیاز بسیار زیادی به دیافراگم وجود دارد. بنابراین بهتر است قبل از شروع دویدن، دیافراگم تان را با یک تمرین گرم کنید:

فرآیند طبیعی نفس کشیدن را معکوس کنید، به این ترتیب که دم را از دهان عمیقاً به داخل فرو برید تا وارد شکم شود و شکم تان از هوا پر شود و نفس تان را بیرون بدهید.
این تمرین را ده بار تکرار کنید. همیشه، بسیار آرام شروع کنید و همیشه قبل از ورزش، یک نرم دویدن بسیار آرام و آهسته داشته باشید.سپس به تدریج ریتم تان را تند کنید، به نحوی که جریان خون به درستی تنظیم شود.

درد پهلو به خاطر ریتم نامناسب تنفس هم ایجاد می شود. بنابراین حداقل اول ورزشِ تان، به تنفس تان گوش دهید و روی آن تمرکز کنید: دم باید عمیق و بازدم بدون شدت زیاد باشد. به تدریج، هر چه فعالیت شدیدتر شود، تنفس باید طولانی تر و کامل تر گردد.

نوشیدن آب کافی در جرعه های کوچک:
باید به میزان منطقی و با فاصله های منظم آب بنوشید.

بهترین زمان برای ورزش سه ساعت پس از صرف غذاست که غذا کاملا هضم شده باشد.

اگر هیچکدام از روش ها موثر نبودند ، بایستید و چند ثانیه در حالیکه روی تنفستان تمرکز می کنید سریع راه بروید . بعد از آنکه درد از بین رفت دوباره به دویدن ادامه دهید.
جمع آوری کننده : فیزیوتراپیست پرهام پارسانژاد




نوع مطلب :
برچسب ها : درد پهلو هنگام ورزش و دویدن + پیشگیری + روش درمان آن !،
لینک های مرتبط :


سه شنبه 12 شهریور 1398 04:08 ب.ظ
I was recommended this blog by my cousin. I'm not sure whether this post is written by
him as no one else know such detailed about my problem.
You are incredible! Thanks!
چهارشنبه 23 مرداد 1398 06:48 ق.ظ
This post will assist the internet viewers for setting up new web site or
even a weblog from start to end.
پنجشنبه 10 مرداد 1398 03:01 ب.ظ
I have read so many articles or reviews on the topic of the blogger lovers but this piece of writing is in fact a
good post, keep it up.
سه شنبه 8 مرداد 1398 07:21 ب.ظ
Hello there! I simply want to give you a huge thumbs
up for your excellent information you have here on this post.

I'll be returning to your web site for more
soon.
چهارشنبه 2 مرداد 1398 07:11 ب.ظ
Hi there to all, the contents present at this web page are in fact amazing for
people knowledge, well, keep up the nice work
fellows. pof natalielise
چهارشنبه 26 تیر 1398 05:43 ق.ظ
Hey, I think your site might be having browser
compatibility issues. When I look at your website in Firefox, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has
some overlapping. I just wanted to give you a quick heads
up! Other then that, fantastic blog!
شنبه 11 خرداد 1398 04:53 ب.ظ
You are so interesting! I do not believe I have read a single thing
like that before. So great to discover another person with a
few original thoughts on this subject. Seriously.. thanks for starting
this up. This web site is something that is required on the
internet, someone with some originality!
جمعه 10 خرداد 1398 04:27 ب.ظ
It's an amazing paragraph for all the web users; they will obtain advantage from it I am sure.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


کلینیک مجازی فیزیوتراپی مهر
درباره وبلاگ

سلام

این وبسایت به همت اینجانب فیزیوتراپیست علی تاجیک و همسرم فیزیوتراپیست مهسا مظاهری ایجاد گردیده است ، امید است بتوانیم خدمتی به شما دوستان کرده باشیم.
لحظات خوشی را برای شما
ارزومندیم
ایمیل اینجانب :

sir.tajik@yahoo.com

آدرس ما در تلگرام
www.telegram.me/PHYSIOTHERAPISTALITAJIK

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست علی تاجیک
موضوعات
نظرسنجی
تمایل دارید بیشتر چه مطالبی در این وب سایت مورد بررسی قرار گیرد







آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
آپارات
مپ

                    
 
 
 
کپی ممنوع
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو